Za zaščito potnikov se v avtomobilu uporablja vrsta tehnologij in varnostnih naprav. Karoserijska konstrukcija je na primer zasnovana tako, da absorbira energijo udarca. Celo nedavno priljubljeni napredni sistem za pomoč vozniku (ADAS) je presegel funkcijo izboljšanja udobja vožnje in postal pomembna konfiguracija za varnost. Najosnovnejša in osrednja konfiguracija varnostne zaščite pa sta varnostni pas in ...zračna blazinaOd uradne uporabe avtomobilskih zračnih blazin v osemdesetih letih prejšnjega stoletja je ta rešila nešteto življenj. Brez pretiravanja lahko rečemo, da so zračne blazine jedro avtomobilskega varnostnega sistema. Oglejmo si zgodovino in prihodnost zračnih blazin.
Med vožnjo sistem zračnih blazin zazna zunanji udarec, postopek aktivacije pa mora potekati skozi več korakov. Najprej senzor trka v komponentahzračna blazinaSistem zazna moč trka, diagnostični modul senzorjev (SDM) pa na podlagi podatkov o energiji udarca, ki jih zazna senzor, določi, ali se bo sprožila zračna blazina. Če je odgovor pritrdilen, se krmilni signal odda v napihovalnik zračnih blazin. V tem času kemične snovi v generatorju plina kemično reagirajo in proizvedejo plin pod visokim tlakom, ki se napolni v zračno blazino, skrito v sklopu zračnih blazin, tako da se zračna blazina takoj razširi in razpre. Da bi preprečili udarce potnikov ob volan ali armaturno ploščo, mora biti celoten postopek napihovanja in sproženja zračnih blazin zaključen v zelo kratkem času, približno 0,03 do 0,05 sekunde.
Za zagotavljanje varnosti, nenehen razvoj zračnih blazin
Prva generacija zračnih blazin je v skladu z namenom zgodnje faze tehnološkega razvoja, to pomeni, da se zračne blazine ob zunanjem trčenju uporabijo za preprečevanje, da bi zgornji del telesa potnikov, ki so pripeti z varnostnim pasom, udaril ob volan ali armaturno ploščo. Vendar pa lahko zaradi visokega tlaka v zraku ob sprožitvi zračne blazine pride do poškodb majhnih žensk ali otrok.
Po tem so se pomanjkljivosti zračnih blazin prve generacije nenehno izboljševale in pojavil se je sistem dekompresijskih zračnih blazin druge generacije. Dekompresijska zračna blazina zmanjša tlak v sistemu zračnih blazin prve generacije (za približno 30 %) in zmanjša silo udarca, ki nastane ob sprožitvi zračne blazine. Vendar pa ta vrsta zračnih blazin relativno zmanjša zaščito večjih potnikov, zato je razvoj nove vrste zračnih blazin, ki bi lahko nadomestila to pomanjkljivost, postal nujen problem, ki ga je treba rešiti.
Zračna blazina tretje generacije se imenuje tudi "dvojna" zračna blazina ali "pametna"zračna blazinaNjegova največja značilnost je, da se način krmiljenja spreminja glede na informacije, ki jih zazna senzor. Senzorji, vgrajeni v vozilo, lahko zaznajo, ali je potnik pripet z varnostnim pasom, hitrost zunanjega trčenja in druge potrebne informacije. Krmilnik te informacije uporabi za celovit izračun in prilagodi čas sprožitve ter moč raztezanja zračne blazine.
Trenutno je najbolj razširjena 4. generacija Advanced.zračna blazinaVeč senzorjev, nameščenih na sedežu, zaznava položaj potnika na sedežu ter podrobne informacije o njegovi telesni postavi in teži. Na podlagi teh informacij izračuna in določi, ali se bo zračna blazina sprožila, in določi tlak raztezanja, kar močno izboljša zaščito in varnost potnikov.
Od svojega pojava do danes je bila zračna blazina nedvomno ocenjena kot nenadomestljiva konfiguracija za varnost potnikov. Različni proizvajalci so se prav tako zavezali razvoju novih tehnologij za zračne blazine in še naprej širijo njihovo področje uporabe. Tudi v dobi avtonomnih vozil bodo zračne blazine vedno zasedale najboljši položaj za zaščito potnikov.
Da bi zadostili hitri rasti svetovnega povpraševanja po naprednih izdelkih zračnih blazin, dobavitelji zračnih blazin iščejooprema za rezanje zračnih blazinki ne le izboljša proizvodno zmogljivost, temveč tudi izpolnjuje stroge standarde kakovosti rezanja. Vedno več proizvajalcev se odloča za tostroj za lasersko rezanjeza rezanje zračnih blazin.
Lasersko rezanjeponuja številne prednosti in omogoča visoko produktivnost: hitrost proizvodnje, zelo natančno delo, majhna ali nična deformacija materiala, ni potrebno orodje, ni neposrednega stika z materialom, varnost in avtomatizacija procesov …